We were invited by the Cmon team to produce the official trailer for Zombicide Games. Starting from Zombicide 1 to the latest release, “Undead or Alive.”
Zombicide, the blockbuster zombie action board game is back, and we’re taking the fight to the wild West this time!
Following in the footsteps of the recent 2nd Edition, Zombicide: Undead or Alive combines updated rules and fast setup with brand new exciting mechanics, perfect for the Western setting!
There’s a million ways to die in the West, but now nobody seems to want to stay dead. So grab your six-shooter, form your posse, and get ready for some good ol’ Zombicide!
Fomos convidados pela equipe Cmon para produzir o trailer oficial dos jogos Zombicide. A partir de Zombicide 1 até o último lançamento, “Undead or Alive”.
Zombicide, o jogo famoso de tabuleiro de ação zumbi está de volta, e desta vez estamos levando a luta para o oeste selvagem!
Seguindo os passos da 2ª edição recém lançada, Zombicide: Undead or Alive combina regras atualizadas e configuração rápida com novas mecânicas emocionantes, perfeitas para o cenário ocidental!
Há um milhão de maneiras de morrer no Oeste, mas agora ninguém parece querer continuar morto. Então pegue seu revólver, forme seu pelotão e prepare-se para o bom e velho Zombicide!
Boardgame
Cmon International
#cinematic #3danimation #boardgame #game #zombicide
Always wished you could create your own Zombicide survivor?
Well, now you can! We are proud to present a new chapter in Zombicide Franchise. Zombicide Chronicles: The Roleplaying Game, with the animation created by Studio Z Team.
Designed by Francesco Nepitello and Marco Maggi, responsible for the award-winning The One Ring RPG, and in partnership with Need Games, it merges the classic zombie-bashing action with the exciting character creation and development of an immersive RPG.
Sempre desejou criar seu próprio sobrevivente no jogo Zombicide? Bem, agora você pode.
Estamos orgulhosos de apresentar o próximo capítulo na franquia Zombicide: Zombicide Chronicles. Com animação de apresentação criada pelo time da Studio Z design e animação.
Projetado por Francesco Nepitello e Marco Maggi, responsáveis pelo premiado “O Um Anel RPG”, em parceria com a Need Games.
We developed this animation for the CMON (Cool Mini or Not), to advertise the Zombicide board game for a new public / new market.
We begin by recreating versions of the characters following the same visual line, since the arts of the board were made by several invited artists often with visual styles very different from each other.
In the second step, we imagine how we could transform the 2D board, in a three-dimensional version, with buildings, rooms, cars and especially people and zombies. For that we developed several visual concepts, and we ended up deciding a line similar to the southern part of New York, like LES (Lower East Side) and TriBeCa, for example, with its more classic buildings.
In the animation, one of the biggest challenges was that we wanted to show the film as a great single scene, without camera cuts. For this we used elements that took the camera between the characters. Beginning with the fly in the first scene with police officer Phil, the shots at the office with Doug, the eye with Ned, the poster sheet with Amy and Wanda and in the end with Josh meeting the full team of the first season of the game.
We produced a lot of extra characters like Season 1 Abomination, and other seasons, like Red Cap Ben and Bones but they did not appear in this version of the movie.
Desenvolvemos essa animação para a CMON (Cool Mini or Not), para divulgação do jogo de tabuleiro Zombicide.
Começamos criando versões 3d dos personagens seguindo uma mesma linha visual, já que as artes do tabuleiro foram feitas por diversos artistas convidados muitas vezes com estilos visuais bem diferentes entre si.
No segundo passo, imaginamos como poderíamos transformar o tabuleiro 2D, numa versão tridimensional, com prédios, salas, carros e principalmente, pessoas e zombis. Para isso desenvolvemos diversos conceitos visuais, e acabamos decidindo uma linha parecida com a parte sul de Nova York, como LES (Lower East Side) e TriBeCa, por exemplo, com seus prédios mais clássicos.
Já na animação, uma das maiores dificuldades é que queríamos mostrar o filme como uma grande cena única, sem cortes de câmera. Para isso utilizamos elementos que nos levavam entre os personagens. Começando com a mosca na primeira cena com o policial Phil, com os tiros no escritório com o Doug, o olho com o Ned, a folha do cartaz com a Amy e Wanda e no final com Josh se encontrando com a equipe completa da primeira temporada do jogo.
Produzimos diversos personagens extras como o Abomination da temporada 1, e de outras temporadas, como Red Cap Ben e Bones mas que acabaram não aparecendo nessa versão do filme.